Tjänster

Flytthjälp

flytthjälpservice som innefattar allt från packning och lastning till transport och lossning av kundens ägodelar. Genom att tillhandahålla erfarna och pålitliga flyttteam kommer vi att säkerställa en smidig och stressfri flyttupplevelse för våra kunder. Vi kommer att vara noggranna med att hantera och skydda deras tillhörigheter för att säkerställa att de når sin nya destination säkert och i gott skick.

Städ hjälp

Investera i det som verkligen betyder något: tid, sinnesro och livskvalitet. Våra professionella städtjänster – från flyttstädning till hemstädning och kontorsstädning – gör din vardag enklare och ditt hem eller arbetsplats skinande rent. Forskning visar att en ren och organiserad miljö inte bara förbättrar ditt välbefinnande, utan även kan öka din lycka. När du låter oss ta hand om städningen får du mer tid över för det som verkligen räknas – oavsett om det är familj, fritid eller karriär. Välj en städtjänst som inte bara är hållbar för ditt hem utan även för din livskvalitet.

Ta första steget mot en renare, gladare vardag!

Person in protective suit using disinfectant on surface to ensure cleanliness and safety.

Åkeri

Vi erbjuda en bredd av andra transporttjänster, inklusive godstransport, distributionsleveranser och expressleveranser. Genom att ha en mångsidig fordonsflotta och erfarna förare kommer vi att kunna möta olika transportbehov och säkerställa att våra kunder får sina varor levererade i tid och i gott skick.

Magasinering​

Perfekt för dig som behöver lite extra utrymme för tillfället eller letar magasinering i kombination med en flytt (Eller inte?). Vi kan förvara alltifrån hela bohag till enstaka möbler och prylar: flyttlådor, soffa, säng, flyttlådor, matbord, garderob eller andra möbler. Vi hämtar givetvis allt på plats och sköter även bärhjälpen men även nedpackning. Supersmidigt med andra ord.

F.A.Q.

Här svarar vi på de allra vanligaste frågorna

Allmänt ligger priset mellan 350 kr/h och 750 kr/h inkl.moms och efter RUT-avdrag men priset varierar från flytt till flytt. Faktorer som påverkar priset är bland annat:
– Hur långt du ska flytta?
– Hur mycket ska du flytta?
– Hur många personer behövs? (två flyttarbetare för en mindre bohagsflytt eller tio för en stor företagsflytt)
– Behöver ni hjälp med att packa och flyttstäda…?

Lån av flyttkartong ingår vid bokning av flytthjälp, Fråga oss om våran fastpris

Ja, när du köper flyttjänster som flytthjälp, flyttstädning och magasinering har du rätt att göra rutavdrag på arbetskostnaden. Flyttfirman drar av en del av arbetskostnaden direkt på fakturan. Därför behöver du inte göra något annat än att se till att du:
  1. Har rutavdrag kvar att nyttja.
  2. Att du uppfyller kraven för rutavdrag.
  3. Att du meddelar flyttfirman om du har gjort rut- eller rotavdrag tidigare under året, så att de kan göra rätt avdrag på fakturan.

Du behöver bara betala 50 procent av arbetskostnaden när du anlitar flytthjälp.

Ja, när du anlitar flytthjälp går det ofta även att mellanlagra bohaget. Det kallas magasinering.
Du kan välja om du vill att ditt bohag ska förvaras i lager mellan ut- och inflyttning när du fyller i formuläret.

Trasfy erbjuder det mesta inom flytt, transport och bemanning.

  • Flytthjälp för privatpersoner och kontorsflytt, Hos oss får du alltid låna flyttkartonger fritt.  Är du pensionär eller student så erbjuder vi flyttning med rabatt, kontakta oss så berättar vi mer.
  • Flyttstädningen: Spara tid och pengar – låt oss ta hand om din flyttstädning..
  • Magasinering: magasinera dina saker under en flytt eller renovering.
  • Bemanning: hos oss kan du hyra in budbil chaufför, expressarbetare, byggnadsarbetare, lagerarbetare, vaktmästare med mera.

Välkommen att kontakta oss om du vill veta mer om våra tjänster. 

Ansvarsförsäkring: I det fall en olycka skulle vara framme är vi noga med att alltid ha en försäkring som täcker de eventuella skador som uppkommer. Självklart är alla våra anställda också fullt försäkrade.
Nöjdhetsgarati: Vi är så säkra på att våra kunder kommer vara nöjda att vi erbjuder en garanti för detta. Inom 24 timmar efter jobbets utförande kan kunden meddela eventuella fel som vi åtgärdar utan extra kostnader. Dokumentation i form av bild är oerhört hjälpsamt att avgöra i skade- och garantiärenden. 

För flyttservice förhåller sig till allmänna bestämmelser BOHAG 2010, KONTOR2003